Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Jadwigi Królowej  w Sieteszy dzielą się swoimi wrażeniami i przeżyciami po wycieczce w Pieninach!

Dnia 31 maja 2011r. około godziny 6.00 wyjechaliśmy wraz z opiekunami:
p. D. Wójcik, p. A. Hawro, p. M. Mroczką i p. D. Dudkiem na dwuniową wycieczkę szkolną po Pieninach. Naszą trasę rozpoczęliśmy od zwiedzania historycznego miejsca, którym był zamek w Niedzicy. Pani przewodnik przybliżyła nam rys historyczny zamczyska. Następnie niezapomnianych wrażeń i relaksu dostarczył nam prawie godzinny rejs statkiem po Zalewie Czorsztyńskim. Później wyruszyliśmy do Szczawnicy, największego centrum turystycznego regionu, położonego na styku Pienin i Beskidu Sądeckiego, od ponad 160 lat jednego z najpopularniejszych polskich uzdrowisk.

Czekało tu na nas wiele atrakcji! Pełni wrażeń i emocji dotarliśmy do pensjonatu „Halka”, w którym zjedliśmy obiadokolację. Kontynuując naszą wycieczkę wybraliśmy się na wyprawę do wąwozu Homole w Jaworkach oraz spacer Drogą Pienińską wzdłuż Dunajca. Wieczorem świetnie bawiliśmy się w pensjonacie na dyskotece i spędziliśmy tam nocleg.

W drugim dniu wycieczki – 01 czerwca zdobyliśmy szczyt góry Palenica skąd podziwialiśmy piękną panoramę Pienin, Tatr i Beskidu Sądeckiego. U góry znajdował się letni tor saneczkowy. Niestety na saneczkach nie udało nam się pojeździć,  ponieważ zanosiło się na burzę i musieliśmy zjechać w dół wyciągiem krzesełkowym. Mimo zmęczenia i wysiłku jaki musieliśmy włożyć w tę wyprawę pozostały nam niezapomniane wrażenia
i wspomnienia. Podczas wycieczki na przydrożnych kramikach i straganach mieliśmy również czas na zakup pamiątek dla siebie i najbliższych. Przed powrotem do domu udaliśmy się wszyscy na zaplanowany obiad. Spakowani i najedzeni odwiedziliśmy jeszcze Muzeum Pienińskie w Szczawnicy  i pijalnię wód mineralnych. Pieniny to miejsce o wyjątkowym krajobrazie, wspaniałej przyrodzie, bogatym i zróżnicowanym folklorze. Popołudniem wyruszyliśmy w drogę powrotną. Dodatkową atrakcją była wizyta w McDonald's!!! Późnym wieczorem cali i zdrowi wróciliśmy do domów. To była niezapomniana wycieczka!