Uczniowie kl. III. na zakończenie I etapu edukacyjnego wybrali się do Wrocławia wraz z wychowawczynią Grażyną Statek i dwiema opiekunkami panią Małgorzatą Bułaś oraz rodzicem panią Edytą Wiglusz. Była to dwudniowa wycieczka 14 – 15. 06. 2018 r. Wyjazd o godz. 5. 00. Podróż trwała 7 godz. Droga minęła szybko, dzieci i opiekunowie byli szczęśliwi, humor wszystkim dopisywał. Na miejsce dotarliśmy o godz. 12.00 – zakwaterowaliśmy się w hotelu (pokoje bardzo podobały się dzieciom) i poszliśmy na obiad. Po pysznym obiedzie, po którym dzieci obdarowane zostały upominkiem w postaci kalejdoskopu, wybraliśmy się na Rynek Wrocławski. Tam podziwialiśmy Ratusz, piękne zabytkowe kamienice i robiliśmy zakupy na Jarmarku Świętojańskim. Duże wrażenie wywarło na wszystkich dawne narzędzie służące wymierzaniu kary (pręgierz). Dodatkową atrakcją było poszukiwanie wśród ulicznych zakamarków wrocławskich krasnali. Następnie udaliśmy się w pobliże fontanny multimedialnej, przy której odpoczywaliśmy delektując się pysznymi goframi. Kolejno udaliśmy się do Ogrodu Japońskiego, którego piękno zachwyciło nas swoim wspaniałym nawiązaniem do kultury i sztuki japońskiej. Niesamowitych wrażeń dostarczyła nam kolejka gondolowa POLINKA. Śmiechów i pisków było co niemiara! Po dniu pełnym emocji wszyscy udaliśmy się do hotelu na zasłużony odpoczynek. Następnego dnia po śniadaniu wybraliśmy się do Oceanarium Afrykarium, pierwszego takiego obiektu w Polsce, mieszczącego 21 basenów i akwariów wypełnionych 15 milionami litrów wody, w której można podziwiać około 250 gatunków ryb. Jego nazwa to połączenie dwóch słów: Afryka i akwarium. Efekt jest naprawdę niezwykły, a samo oceanarium stanowi ewenement na skalę światową. Przechodząc obok kolejnych basenów i akwariów, poznawaliśmy ekosystemy aż pięciu różnych środowisk wodnych Czarnego Lądu: Morza Czerwonego, Afryki Wschodniej, Kanału Mozambickiego, Wybrzeża Szkieletów oraz dżungli nad rzeką Kongo. Ostatnią atrakcją było zwiedzanie ogrodu zoologicznego. Po obiedzie wszyscy udaliśmy w drogę powrotną do domu.